Jogi-hatósági referens
Erre az álláshirdetésre először a HVG Állásbörzén lehet jelentkezni, 2025. április 9-től. Regisztrálj az állásbörzére, hogy szerdától pár kattintással jelentkezhess erre és további vadiúj állásokra.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Dél-budapesti Adó- és Vámigazgatósága
Ellenőrzési szakterületének
Utólagos Ellenőrzési Főosztály 1.
p á l y á z a t o t h i r d e t
jogi-hatósági referens (I/B)
munkakör betöltésére.
Önt várjuk, ha
•
Magyarország egyik legjelentősebb közigazgatási szervénél szeretne dolgozni, vonzza a közszférában elérhető számos karrierlehetőség közül az adóhatósági életpálya;
•
újszerű ötleteivel hozzájárulna egyrészt a jogkövető adóalanyok támogatásához, másrészt az adóelkerülő magatartásformák elleni határozott fellépéshez, a gazdaság „fehérítéséhez”;
•
részt venne operatív ellenőrzési „akciókban”;
•
szeretne egy lendületes csapat tagja lenni, ahol kreatívan és aktívan hozzájárulhat az ellenőrzések eredményes lefolytatásához;
•
érdeklik a sokszínű szakmai fejlődési lehetőségek mind az ellenőrzések témái, mind pedig az ügyfelek változatossága miatt;
•
élni kíván a Nemzeti Adó- és Vámhivatal számos belső képzési lehetőségével;
•
érdeklődik a folyamatosan változó magyar és nemzetközi adójogszabályok iránt.
Foglalkoztatás időtartama:
Határozatlan idejű adó- és vámhatósági szolgálati jogviszony
Foglalkoztatás jellege:
Teljes munkaidő
Munkavégzés helye:
Nemzeti Adó- és Vámhivatal Dél-budapesti Adó- és Vámigazgatósága
Cím: 1096 Budapest, Haller utca 3-5.
Ellátandó főbb feladatok:
•
Az ellenőrzési ügyekben az ellenőrzések megállapításai alapján a hatósági döntéseket kiadmányozásra előkészíti a jogszabályoknak és a belső szabályozóknak megfelelően.
•
Minősíti és kezeli a jogorvoslati beadványokat, adózói kérelmeket, ezzel összefüggésben előkészíti a felterjesztéshez, hatósági döntéshez, egyéb cselekményekhez szükséges iratokat.
•
Szakmai, jogi segítséget nyújt a szervezeti egység adóellenőreinek és vezetőjének.
•
A rábízott ügyekben szükség esetén társhatóságok, egyéb hatóságok megkeresését kezdeményezi.
•
Ellátja a munkaköréhez közvetlenül kapcsolódó ügyiratkezeléssel, nyilvántartás-vezetéssel, adatkezeléssel kapcsolatos feladatokat.
Részt vesz a szervezeti egység jelentéstételi, adatszolgáltatási kötelezettségének teljesítésében.
•
A rábízott bonyolultabb ügyekben felügyeli az ellenőrzési eljárás lefolytatását, az ennek során elkészítendő döntéseket, jegyzőkönyveket szakmai szempontok alapján felülvizsgálja.
•
A rábízott ügyekben figyelemmel kíséri a döntések véglegessé válását és megteszi a szükséges intézkedéseket. Ellátja a hatósági illetékek kezelésével, rendezésével kapcsolatos feladatokat.
•
A rábízott ügyekben minősíti és kezeli a jogorvoslati beadványokat, ezzel összefüggésben előkészíti a felterjesztéshez, hatósági döntéshez, egyéb cselekményekhez szükséges iratokat.
•
Előkészíti azokat az iratokat, amelyek bíróság, ügyészség, nyomozóhatóság felé irányulnak.
•
Figyelemmel kíséri a munkáját érintő jogszabályváltozásokat. Folyamatosan naprakész tudással rendelkezik az adójog gyakorlatában (magyar és EU esetjog, bírósági gyakorlat).
•
Elkészíti és felügyeli a szervezeti egységen használatban lévő iratmintákat, jogszabály-változások esetén gondoskodik azok hatályosításáról.
•
Folyamatosan figyelemmel kíséri a joggyakorlatot, annak változása esetén gondoskodik a munkafolyamatok naprakészen tartásában.
•
Segíti a belső szabályozók bevezetésére való felkészülést.
A munkakör betöltésének feltételei:
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal személyi állományának jogállásáról szóló 2020. évi CXXX. törvény (a továbbiakban: NAV Szj. tv.) rendelkezései alapján:
•
cselekvőképesség,
•
állandó belföldi lakóhely,
•
magyar állampolgárság,
•
büntetlen előélet,
•
18. életév betöltése,
•
a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál rendszeresített pénzügyőri munkakörökről, a képesítési előírásokról, valamint a munkaköri pótlékokról szóló 21/2020. (XII. 30.) PM rendelet (a továbbiakban: 21/2020. (XII. 30.) PM rendelet) 2. számú melléklet 4. Hatósági, jogi, igazgatási munkakörcsoport 4.1.1. pontjában előírt felsőfokú végzettség megléte,
•
felhasználói szintű MS Office (irodai alkalmazások) ismerete,
•
a NAV Szj. tv. 89-91.§-aiban foglalt összeférhetetlenségi szabályoknak való megfelelés,
vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség teljesítése a 2007. évi CLII. törvény alapján.
A pályázat elnyerése után, de még a felvétel előtt:
•
előzetes munkaköri alkalmassági vizsgálat a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál adó- és vámhatósági szolgálati jogviszonyban állók és tisztjelöltek alkalmassági vizsgálatáról, a gyógyító-megelőző egészségügyi ellátásról, valamint a pénzügyőrök szolgálatképtelenségének megállapításáról szóló 15/2020. (XII. 29.) PM rendelet alapján:
o
egészségügyi,
o
pszichológiai,
•
biztonsági kockázatot fel nem táró biztonsági célú ellenőrzés, melyet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal meghatározott szerve folytat le.
Amit nyújtunk:
•
Home Office lehetőség
•
Éves cafeteria juttatás
•
Szakmai fejlődés támogatása saját képzési központunkban
•
Nyelvtanulási lehetőség, szaknyelvi képzés
•
a NAV számára prioritást élvező tudományos kutatómunka ösztönzése, tudományos fokozat megszerzésére irányuló tevékenység támogatása (NAV Tudományos Tanács)
•
az új belépők részére mentor rendszer
•
vezetői ambíció támogatása
•
közösségi programok
•
rugalmas munkaidő
Elvárt kompetenciák:
•
nagyfokú munkabíró képesség, pszichés terhelhetőség;
•
önálló gondolkodás, kezdeményezőkészség, határozott fellépés;
•
csapatmunkában való aktív részvétel, jó együttműködő készség;
•
precizitás, szorgalom, lényeglátás;
•
rendkívül jó írásbeli és szóbeli kifejező készség;
•
problémamegoldó képesség, konfliktuskezelési készség;
•
megbízhatóság, titoktartási fegyelmezettség;
•
a folyamatos fejlődés, tanulás iránti igény;
•
felelősségtudat;
•
kreativitás;
•
rugalmasság, változások kezelésének képessége;
•
informatikai affinitás.
A pályázat elbírálásánál előnyt jelent:
•
felsőoktatásban szerzett jogi végzettség
•
jogi szakvizsga
•
hatósági területen szerzett tapasztalat
•
pénzügyi, ellenőrzési területen szerzett gyakorlat, tapasztalat
•
könyvelői, könyvvizsgálói, adótanácsadói képesítés
•
angol és/vagy német nyelvtudás
Jogállás, illetmény és juttatások:
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal személyi állományának jogállásáról szóló 2020. évi CXXX. törvény (a továbbiakban: NAV Szj. tv.) 5. melléklet, I. Alapilletmény az I. besorolási osztályba tartozó munkakörökhöz, 1. Területi szerv pontja alapján, valamint a NAV Foglalkoztatási Szabályzatában foglaltak szerint kerül megállapításra.
A pályázat részeként benyújtandó iratok:
•
fényképes önéletrajz, mely tartalmazza a NAV Szj. tv. 9. mellékletében meghatározott adatköröket,
•
iskolai végzettséget, szakképzettséget, nyelvtudást igazoló okiratok másolata;
•
motivációs levél, ami részletesen tartalmazza az eddigi szakmai feladatokat, életutat;
nyilatkozat arra vonatkozóan, hogy a pályázó a benyújtott önéletrajzában és mellékleteiben foglalt személyes adatainak a pályázati eljárással összefüggésben szükséges, a NAV Dél-budapesti Adó- és Vámigazgatósága általi kezeléséhez hozzájárul;
•
külön nyilatkozat, amennyiben hozzájárul ahhoz, hogy pályázati anyagát a pályázati eljárást követően a NAV a benyújtástól számított 12 hónapig vagy a nyilatkozat visszavonásáig megőrizze, majd az őrzési idő lejártát vagy a nyilatkozat visszavonását követően megsemmisítse.
A pályázat benyújtásának határideje: 2025. április 13.
A munkakör betöltésének legkorábbi időpontja:
A munkakör legkorábban a pályázatok elbírálását követően azonnal betölthető.
Felhívjuk a Tisztelt Pályázók figyelmét, hogy minden csatolandó dokumentumot egyszerre kérünk benyújtani, mert csak a hiánytalan és a fenti határidőig beérkezett pályázatot tekintjük érvényesnek.
A pályázat elbírálásának határideje: 2025. április 25.
A pályázati eljárás, a pályázat elbírálásának módja, rendje:
A formai és tartalmi feltételeknek megfelelő pályázatok közül a pályázati anyag és az esetleges személyes elbeszélgetés tapasztalatai alapján születik meg a munkáltatói döntés, melynek eredményéről a pályázók tájékoztatást kapnak.
A pályázat benyújtásának módja:
a)
Elsősorban elektronikus úton, maximum 3 MB terjedelemben – a NAV Dél-budapesti Adó- és Vámigazgatósága részére [email protected] e-mail címen keresztül és a tárgy mezőbe kérjük beírni: „Pályázat jogi-hatósági referens 22/2025”.
VAGY
b)
Postai úton, a pályázatnak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Dél-budapesti Adó- és Vámigazgatósága címére történő megküldésével (1096 Budapest, Haller u. 3-5. Igazgatási és Humánpolitikai Főosztály). Kérjük a borítékon feltüntetni a pályázati adatbázisban szereplő azonosító számot: (22/2025.), valamint a munkakör megnevezését: jogi-hatósági referens (I/B).
A pályázatokat bizalmasan kezeljük.
Az adatkezelési tájékoztató elérhető itt.