Jogi-hatósági referens

Erre az álláshirdetésre először a HVG Állásbörzén lehet jelentkezni, 2025. április 9-től. Regisztrálj az állásbörzére, hogy szerdától pár kattintással jelentkezhess erre és további vadiúj állásokra.

Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Budapest
Jogi-hatósági referens ()

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Dél-budapesti Adó- és Vámigazgatósága

Ellenőrzési szakterületének

Utólagos Ellenőrzési Főosztály 1.

p á l y á z a t o t h i r d e t

jogi-hatósági referens (I/B)

munkakör betöltésére.

Önt várjuk, ha

Magyarország egyik legjelentősebb közigazgatási szervénél szeretne dolgozni, vonzza a közszférában elérhető számos karrierlehetőség közül az adóhatósági életpálya;

újszerű ötleteivel hozzájárulna egyrészt a jogkövető adóalanyok támogatásához, másrészt az adóelkerülő magatartásformák elleni határozott fellépéshez, a gazdaság „fehérítéséhez”;

részt venne operatív ellenőrzési „akciókban”;

szeretne egy lendületes csapat tagja lenni, ahol kreatívan és aktívan hozzájárulhat az ellenőrzések eredményes lefolytatásához;

érdeklik a sokszínű szakmai fejlődési lehetőségek mind az ellenőrzések témái, mind pedig az ügyfelek változatossága miatt;

élni kíván a Nemzeti Adó- és Vámhivatal számos belső képzési lehetőségével;

érdeklődik a folyamatosan változó magyar és nemzetközi adójogszabályok iránt.

Foglalkoztatás időtartama:

Határozatlan idejű adó- és vámhatósági szolgálati jogviszony

Foglalkoztatás jellege:

Teljes munkaidő

Munkavégzés helye:

Nemzeti Adó- és Vámhivatal Dél-budapesti Adó- és Vámigazgatósága

Cím: 1096 Budapest, Haller utca 3-5.

Ellátandó főbb feladatok:

Az ellenőrzési ügyekben az ellenőrzések megállapításai alapján a hatósági döntéseket kiadmányozásra előkészíti a jogszabályoknak és a belső szabályozóknak megfelelően.

Minősíti és kezeli a jogorvoslati beadványokat, adózói kérelmeket, ezzel összefüggésben előkészíti a felterjesztéshez, hatósági döntéshez, egyéb cselekményekhez szükséges iratokat.

Szakmai, jogi segítséget nyújt a szervezeti egység adóellenőreinek és vezetőjének.

A rábízott ügyekben szükség esetén társhatóságok, egyéb hatóságok megkeresését kezdeményezi.

Ellátja a munkaköréhez közvetlenül kapcsolódó ügyiratkezeléssel, nyilvántartás-vezetéssel, adatkezeléssel kapcsolatos feladatokat.

Részt vesz a szervezeti egység jelentéstételi, adatszolgáltatási kötelezettségének teljesítésében.

A rábízott bonyolultabb ügyekben felügyeli az ellenőrzési eljárás lefolytatását, az ennek során elkészítendő döntéseket, jegyzőkönyveket szakmai szempontok alapján felülvizsgálja.

A rábízott ügyekben figyelemmel kíséri a döntések véglegessé válását és megteszi a szükséges intézkedéseket. Ellátja a hatósági illetékek kezelésével, rendezésével kapcsolatos feladatokat.

A rábízott ügyekben minősíti és kezeli a jogorvoslati beadványokat, ezzel összefüggésben előkészíti a felterjesztéshez, hatósági döntéshez, egyéb cselekményekhez szükséges iratokat.

Előkészíti azokat az iratokat, amelyek bíróság, ügyészség, nyomozóhatóság felé irányulnak.

Figyelemmel kíséri a munkáját érintő jogszabályváltozásokat. Folyamatosan naprakész tudással rendelkezik az adójog gyakorlatában (magyar és EU esetjog, bírósági gyakorlat).

Elkészíti és felügyeli a szervezeti egységen használatban lévő iratmintákat, jogszabály-változások esetén gondoskodik azok hatályosításáról.

Folyamatosan figyelemmel kíséri a joggyakorlatot, annak változása esetén gondoskodik a munkafolyamatok naprakészen tartásában.

Segíti a belső szabályozók bevezetésére való felkészülést.

A munkakör betöltésének feltételei:

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal személyi állományának jogállásáról szóló 2020. évi CXXX. törvény (a továbbiakban: NAV Szj. tv.) rendelkezései alapján:

cselekvőképesség,

állandó belföldi lakóhely,

magyar állampolgárság,

büntetlen előélet,

18. életév betöltése,

a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál rendszeresített pénzügyőri munkakörökről, a képesítési előírásokról, valamint a munkaköri pótlékokról szóló 21/2020. (XII. 30.) PM rendelet (a továbbiakban: 21/2020. (XII. 30.) PM rendelet) 2. számú melléklet 4. Hatósági, jogi, igazgatási munkakörcsoport 4.1.1. pontjában előírt felsőfokú végzettség megléte,

felhasználói szintű MS Office (irodai alkalmazások) ismerete,

a NAV Szj. tv. 89-91.§-aiban foglalt összeférhetetlenségi szabályoknak való megfelelés,

vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség teljesítése a 2007. évi CLII. törvény alapján.

A pályázat elnyerése után, de még a felvétel előtt:

előzetes munkaköri alkalmassági vizsgálat a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál adó- és vámhatósági szolgálati jogviszonyban állók és tisztjelöltek alkalmassági vizsgálatáról, a gyógyító-megelőző egészségügyi ellátásról, valamint a pénzügyőrök szolgálatképtelenségének megállapításáról szóló 15/2020. (XII. 29.) PM rendelet alapján:

o

egészségügyi,

o

pszichológiai,

biztonsági kockázatot fel nem táró biztonsági célú ellenőrzés, melyet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal meghatározott szerve folytat le.

Amit nyújtunk:

Home Office lehetőség

Éves cafeteria juttatás

Szakmai fejlődés támogatása saját képzési központunkban

Nyelvtanulási lehetőség, szaknyelvi képzés

a NAV számára prioritást élvező tudományos kutatómunka ösztönzése, tudományos fokozat megszerzésére irányuló tevékenység támogatása (NAV Tudományos Tanács)

az új belépők részére mentor rendszer

vezetői ambíció támogatása

közösségi programok

rugalmas munkaidő

Elvárt kompetenciák:

nagyfokú munkabíró képesség, pszichés terhelhetőség;

önálló gondolkodás, kezdeményezőkészség, határozott fellépés;

csapatmunkában való aktív részvétel, jó együttműködő készség;

precizitás, szorgalom, lényeglátás;

rendkívül jó írásbeli és szóbeli kifejező készség;

problémamegoldó képesség, konfliktuskezelési készség;

megbízhatóság, titoktartási fegyelmezettség;

a folyamatos fejlődés, tanulás iránti igény;

felelősségtudat;

kreativitás;

rugalmasság, változások kezelésének képessége;

informatikai affinitás.

A pályázat elbírálásánál előnyt jelent:

felsőoktatásban szerzett jogi végzettség

jogi szakvizsga

hatósági területen szerzett tapasztalat

pénzügyi, ellenőrzési területen szerzett gyakorlat, tapasztalat

könyvelői, könyvvizsgálói, adótanácsadói képesítés

angol és/vagy német nyelvtudás

Jogállás, illetmény és juttatások:

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal személyi állományának jogállásáról szóló 2020. évi CXXX. törvény (a továbbiakban: NAV Szj. tv.) 5. melléklet, I. Alapilletmény az I. besorolási osztályba tartozó munkakörökhöz, 1. Területi szerv pontja alapján, valamint a NAV Foglalkoztatási Szabályzatában foglaltak szerint kerül megállapításra.

A pályázat részeként benyújtandó iratok:

fényképes önéletrajz, mely tartalmazza a NAV Szj. tv. 9. mellékletében meghatározott adatköröket,

iskolai végzettséget, szakképzettséget, nyelvtudást igazoló okiratok másolata;

motivációs levél, ami részletesen tartalmazza az eddigi szakmai feladatokat, életutat;

nyilatkozat arra vonatkozóan, hogy a pályázó a benyújtott önéletrajzában és mellékleteiben foglalt személyes adatainak a pályázati eljárással összefüggésben szükséges, a NAV Dél-budapesti Adó- és Vámigazgatósága általi kezeléséhez hozzájárul;

külön nyilatkozat, amennyiben hozzájárul ahhoz, hogy pályázati anyagát a pályázati eljárást követően a NAV a benyújtástól számított 12 hónapig vagy a nyilatkozat visszavonásáig megőrizze, majd az őrzési idő lejártát vagy a nyilatkozat visszavonását követően megsemmisítse.

A pályázat benyújtásának határideje: 2025. április 13.

A munkakör betöltésének legkorábbi időpontja:

A munkakör legkorábban a pályázatok elbírálását követően azonnal betölthető.

Felhívjuk a Tisztelt Pályázók figyelmét, hogy minden csatolandó dokumentumot egyszerre kérünk benyújtani, mert csak a hiánytalan és a fenti határidőig beérkezett pályázatot tekintjük érvényesnek.

A pályázat elbírálásának határideje: 2025. április 25.

A pályázati eljárás, a pályázat elbírálásának módja, rendje:

A formai és tartalmi feltételeknek megfelelő pályázatok közül a pályázati anyag és az esetleges személyes elbeszélgetés tapasztalatai alapján születik meg a munkáltatói döntés, melynek eredményéről a pályázók tájékoztatást kapnak.

A pályázat benyújtásának módja:

a)

Elsősorban elektronikus úton, maximum 3 MB terjedelemben – a NAV Dél-budapesti Adó- és Vámigazgatósága részére [email protected] e-mail címen keresztül és a tárgy mezőbe kérjük beírni: „Pályázat jogi-hatósági referens 22/2025”.

VAGY

b)

Postai úton, a pályázatnak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Dél-budapesti Adó- és Vámigazgatósága címére történő megküldésével (1096 Budapest, Haller u. 3-5. Igazgatási és Humánpolitikai Főosztály). Kérjük a borítékon feltüntetni a pályázati adatbázisban szereplő azonosító számot: (22/2025.), valamint a munkakör megnevezését: jogi-hatósági referens (I/B).

A pályázatokat bizalmasan kezeljük.

Az adatkezelési tájékoztató elérhető itt.

Erre az álláshirdetésre először a HVG Állásbörzén lehet jelentkezni, 2025. április 9-től. Regisztrálj az állásbörzére, hogy szerdától pár kattintással jelentkezhess erre és további vadiúj állásokra.

Vissza a nyitólapra