Adóellenőr I.
Erre az álláshirdetésre először a HVG Állásbörzén lehet jelentkezni, 2025. április 9-től. Regisztrálj az állásbörzére, hogy szerdától pár kattintással jelentkezhess erre és további vadiúj állásokra.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Dél-budapesti Adó- és Vámigazgatósága Ellenőrzési szakterület
Kiutalás Előtti Ellenőrzési Főosztálya
p á l y á z a t o t h i r d e t
adóellenőr (I/B)
munkakör betöltésére.
Önt várjuk, ha
•
Magyarország az egyik legjelentősebb közigazgatási szervénél szeretne dolgozni;
•
vonzza a közszférában elérhető számos karrierlehetőség közül az adóhatósági pálya;
•
újszerű ötleteivel hozzájárulna egyrészt a jogkövető adóalanyok támogatásához, másrészt az adóelkerülő magatartásformák elleni határozott fellépéshez, a gazdaság „fehérítéséhez”;
•
részt venne adóellenőrzési „akciókban”;
•
szeretne egy lendületes csapat tagja lenni, ahol kreatívan és aktívan hozzájárulhat az ellenőrzések eredményes lefolytatásához;
•
érdeklik a sokszínű szakmai fejlődési lehetőségek mind az ellenőrzések témái, mind pedig az ügyfelek változatossága miatt;
•
élni kíván a Nemzeti Adó- és Vámhivatal számos belső képzési lehetőségével;
•
érdeklődik a folyamatosan változó magyar és nemzetközi adójogszabályok iránt.
Foglalkoztatás időtartama:
Határozatlan idejű adó- és vámhatósági szolgálati jogviszony (tisztviselői státusz).
Foglalkoztatás jellege:
Teljes munkaidő
Munkavégzés helye:
Nemzeti Adó- és Vámhivatal Dél-budapesti Adó- és Vámigazgatósága
1097 Budapest, Vaskapu utca 33-35.
Ellátandó főbb feladatok:
•
Az általános forgalmi adó kötelezettségek jogszerű teljesítésének ellenőrzése jogkövetési vizsgálatok és adóellenőrzések keretében. Jogkövetés elősegítése támogató eljárások és támogató jellegű egyéb intézkedések során.
•
Az ellenőrzések során az adózók törvényekben előírt egyes adókötelezettségeinek ellenőrzése, egyes gazdasági események valódiságának vizsgálata, adatok gyűjtése az ellenőrzési tevékenység támogatása érdekében, továbbá az adókötelezettséget érintő jogviszonyok minden részletre kiterjedő feltárása, a tényállás teljes körű tisztázása, bizonyítási eljárás lefolytatása, az adójogi jogviszonyok minősítése, illetve megállapítások jegyzőkönyvbe foglalása.
Az ellenőrzést követő, azzal összefüggő intézkedések megtételének kezdeményezése, az adózói életút nyomon követése.
•
Desk audit feladatok elvégzése a szakmai-informatikai rendszerek adatainak felhasználásával.
•
Kapcsolódó adatszolgáltatások teljesítése, jelentések és beszámolók készítése, tapasztalatok összegzése.
•
Ellenőrzési akciók szervezésében / vagyonbiztosítási intézkedések lebonyolításában történő részvétel.
•
Minden olyan ellenőrzési feladat ellátása, mely a Nemzeti Adó- és Vámhivatal mindenkori ellenőrzési tervében foglaltak végrehajtását célozzák.
A munkakör betöltésének feltételei:
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal személyi állományának jogállásáról szóló 2020. évi CXXX. törvény (a továbbiakban: NAV Szj. tv.) rendelkezései alapján:
•
cselekvőképesség,
•
állandó belföldi lakóhely,
•
magyar állampolgárság,
•
büntetlen előélet,
•
18. életév betöltése,
•
a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál rendszeresített pénzügyőri munkakörökről, a képesítési előírásokról, valamint a munkaköri pótlékokról szóló 21/2020. (XII. 30.) PM rendelet (a továbbiakban: 21/2020. (XII. 30.) PM rendelet) 2. számú melléklet 3. Ellenőrzési munkakörcsoport 3.1. pontjában előírt felsőfokú végzettség megléte,
•
felhasználói szintű MS Office (irodai alkalmazások) ismerete,
•
a NAV Szj. tv. 89-91.§-aiban foglalt összeférhetetlenségi szabályoknak való megfelelés,
vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség teljesítése a 2007. évi CLII. törvény alapján.
A pályázat elnyerése után, de még a felvétel előtt:
•
előzetes munkaköri alkalmassági vizsgálat a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál adó- és vámhatósági szolgálati jogviszonyban állók és tisztjelöltek alkalmassági vizsgálatáról, a gyógyító-megelőző egészségügyi ellátásról, valamint a pénzügyőrök szolgálatképtelenségének megállapításáról szóló 15/2020. (XII. 29.) PM rendelet alapján:
o
egészségügyi,
o
pszichológiai,
•
biztonsági kockázatot fel nem táró biztonsági célú ellenőrzés, melyet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal meghatározott szerve folytat le.
Amit nyújtunk:
•
Home Office lehetőség
•
Éves cafeteria juttatás
•
Szakmai fejlődés támogatása saját képzési központunkban
•
Nyelvtanulási lehetőség, szaknyelvi képzés
•
a NAV számára prioritást élvező tudományos kutatómunka ösztönzése, tudományos fokozat megszerzésére irányuló tevékenység támogatása (NAV Tudományos Tanács)
•
az új belépők részére mentor rendszer vezetői ambíció támogatása
•
közösségi programok
•
rugalmas munkaidő
Elvárt kompetenciák:
•
nagyfokú munkabíró képesség, pszichés terhelhetőség;
•
önálló gondolkodás, kezdeményezőkészség, határozott fellépés;
•
csapatmunkában való aktív részvétel, jó együttműködő készség;
•
precizitás, szorgalom, lényeglátás;
•
jó írásbeli és szóbeli kifejező készség;
•
problémamegoldó képesség, konfliktuskezelési készség;
•
megbízhatóság, titoktartási fegyelmezettség;
•
felelősségtudat;
•
kreativitás;
•
rugalmasság, változások kezelésének képessége.
A pályázat elbírálásánál előnyt jelent:
•
felsőoktatásban szerzett gazdaságtudományi végzettség;
•
pénzügyi, ellenőrzési területen szerzett gyakorlat, tapasztalat;
•
könyvelői, könyvvizsgálói, adótanácsadói képesítés;
•
adatbázisokkal, „big data” elemzéssel kapcsolatos tapasztalat;
•
jövedéki adózás területén szerzett gyakorlat, tapasztalat;
•
angol és/vagy német nyelvtudás.
Alkalmazás, illetmény és egyéb juttatások:
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal személyi állományának jogállásáról szóló 2020. évi CXXX. törvény (a továbbiakban: NAV Szj. tv.) 5. melléklet, I. Alapilletmény az I. besorolási osztályba tartozó munkakörökhöz, 1. Területi szerv pontja alapján, valamint a NAV Foglalkoztatási Szabályzatában foglaltak szerint kerül megállapításra.
A pályázat részeként benyújtandó iratok:
•
fényképes önéletrajz, mely tartalmazza a NAV Szj. tv. 9. mellékletében meghatározott adatköröket,
•
iskolai végzettséget, szakképzettséget, nyelvtudást igazoló okiratok másolata;
•
motivációs levél, ami részletesen tartalmazza az eddigi szakmai feladatokat, életutat;
•
nyilatkozat arra vonatkozóan, hogy a pályázó a benyújtott önéletrajzában és mellékleteiben foglalt személyes adatainak a pályázati eljárással összefüggésben szükséges, a NAV Dél-budapesti Adó- és Vámigazgatósága általi kezeléséhez hozzájárul;
•
külön nyilatkozat, amennyiben hozzájárul ahhoz, hogy pályázati anyagát a pályázati eljárást követően a NAV a benyújtástól számított 12 hónapig vagy a nyilatkozat visszavonásáig megőrizze, majd az őrzési idő lejártát vagy a nyilatkozat visszavonását követően megsemmisítse.
A pályázat beérkezésének határideje: 2025. április 13.
Felhívjuk a Tisztelt Pályázók figyelmét, hogy minden csatolandó dokumentumot egyszerre kérünk benyújtani, mert csak a hiánytalan és a fenti határidőig beérkezett pályázatot tekintjük érvényesnek.
A pályázat elbírálásának határideje: 2025. április 25.
A munkakör betöltésének legkorábbi időpontja:
A munkakör legkorábban a pályázatok elbírálását követően azonnal betölthető.
A pályázati eljárás, a pályázat elbírálásának módja, rendje:
A formai és tartalmi feltételeknek megfelelő pályázatok közül a pályázati anyag és az esetleges személyes elbeszélgetés tapasztalatai alapján születik meg a munkáltatói döntés, melynek eredményéről a pályázók tájékoztatást kapnak.
A pályázat benyújtásának módja:
a)
Elsősorban elektronikus úton, maximum 3 MB terjedelemben – a NAV Dél-budapesti Adó- és Vámigazgatósága részére [email protected] e-mail címen keresztül és a tárgy mezőbe kérjük beírni: „Pályázat adóellenőr I. 20/2025.”
VAGY
b)
Postai úton, a pályázatnak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Dél-budapesti Adó- és Vámigazgatósága címére történő megküldésével (1096 Budapest, Haller u. 3-5. Igazgatási és Humánpolitikai Főosztály). Kérjük a borítékon feltüntetni a pályázati adatbázisban szereplő azonosító számot: 20/2025.), valamint a munkakör megnevezését: adóellenőr I.
A pályázatokat bizalmasan kezeljük.
Az adatkezelési tájékoztató elérhető itt.